loading...
سایت تیم بهداشت دوراهک
این سایت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است

محمد دراهکی بازدید : 174702 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (2)

 

مصاحبه ی سایت بهداشت اف سی با گروه شعبده بازی پارس مجیک


گروه شعبده بازی بچه های دوراهک با نام ( پارس مجیک ) شروع به کار کرده است.
اعضای گروه : 
مهران سلمانی :: نفر سمت راست ::    لقب :: Wizard of Magic 

 محمد رضا انگیزه ::نفر وسط::               لقب :: God of Magic 
 محمد رضا انگیزه ::نفر سمت چپ::        لقب :: King of Magic

 


 

خلاصه ای از سخنان محمدرضا انگیزه<God of Magic > موسس گروه پارس مجیک


 علاقه ی زیادی به هنر تردستی و شعبده بازی داشتم . وقتی که کلاس چهارم دبستان بودم اولین تردستی را از یک برنامه ی کودک یاد گرفتم که کار با طناب بود.وقتی کلاس سوم راهنمایی بودم تازه شرکت ایرانسل شروع به کار کرده بود و آن موقع با سیم کارت ایرانسل به اینترنت وصل می شدم و چون به شعبده بازی علاقه داشتم در اینترنت به دنبال استادی برای آموزش می گشتم . تا اینکه شماره ی آقای نباتی را پیدا کردم و با ایشان تماس گرفتم اما به دلیل کمبود امکانات قادر به رفتن به کلاس هایش نبودم و فقط توانستم سی دی های آموزشی را از اینترنت دانلود کنم.
بعد از مدتی محمد رضا انگیزه <
King of Magic> هم به من پیوست و حالا دو نفر علاقه مند به شعبده بازی بودیم . بعد از آقای نباتی با آقای حبیبی آشنا شدیم . لازم به ذکر است که آقای حبیبی دارنده ی رتبه ی جهانی در سال 2010 می باشند. در خلال رابطه ی ما با آقای حبیبی ، ایشان یک پکیج 250 هزارتومانی را به قیمت 40 هزار تومان برای ما ارسال کردند و این یک جهش به سمت پیشرفت بود.
با ورود من به اول دبیرستان ، مهران سلمانی هم به ما پیوست . اولین کارهای ما در مدرسه بود که در زنگ های تفریح به بچه ها نشان می دادیم . اولین کارهای ما مربوط به کار با سکه ، قند و چند چیز ساده ی دیگر بود. اما سال دوم دبیرستان به دلیل اینکه مهران مجبور بود به مدرسه ی خارج از شهر دوراهک برودنزدیک به یک سال از کارهای شعبده بازی کناره رفت. هنوز اینترنت ملی وارد شهر ما که آن روزها روستا بود ، نشده بود و ما هم چنان کارهای اینترنتی را با سرعت خیلی پایین ایرانسل انجام می دادیم. ابتدا روی به فروش وسایل شعبده بازی آوردیم . من و محمد رضا به تبلیغ پرداختیم. من در مدرسه ی دبیرستان و او هم در مدرسه ی راهنمایی.
سومین نفری که ما را در عرصه ی شعبده یاری کرد آقای کوروش صادقی ملقب به ( کوروش برجیس) بود ، ایشان عضو انجمن بین المللی شعبده بازی و دارای دیپلم افتخار از انجمن بین المللی شعبده بازی بود. تنها چیزی که توانستیم از ایشان بگیریم دی وی دی اجراهایش بود. بار اول که آن را تماشا کردیم هیچ فرقی با تماشاگران عادی نداشتیم اما از دفعه ی دوم شروع به رمز گشایی کارهای او نمودیم با فاش شدن رازهای بزرگ شعبده بازی ، دید ما نسبت به این هنر تغییر کرد.
نفر چهارمی که ما با او آشنا شدیم آقای محمد خواجی از اهالی استان فارس بود. او فقط یک سال از من بزرگتر بود و از سن 10 سالگی شروع به کار کرده بود
وقتی وارد سال سوم دبیرستان شدم ، به یک شهرت محلی در مورد شعبده بازی رسیده بودیم ، چون تقریبا در محل همه ما را با کارهای تردستی دیده بودند. این شهرت محلی تا جایی پیش رفت که دعوت های متعددی برای اجرا از ما شد ، که  می توان در این میان از اعیاد مختلف از جمله عید غدیر نام برد ، اما متاسفانه به دلیل نبود اعتماد به نفس کافی و روحیه ی اجرا نتوانستیم روی صحنه برویم و به فقط به کسب آموزش و فروش وسایل پرداختیم . حالا دیگر اینترنت ملی در دوراهک راه اندازی شده بود و ما اقدام به راه اندازی سایتی برای فروش وسایل شعبده بازی کردیم. اما به دلیل هزینه ی بالای سایت و استقبال کم مجبور شدیم سایتی را به حال خود رها کنیم.
بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که شعبده را رها کنیم و تمام لوازم و آموزش هایی که داشتیم را به صورت رایگان به یکی از همکاران خود واگذار کردیم. حدود 4 ماه آخر سال 1391 کاملا از فکر شعبده بازی بیرون آمده بودیم که در عید نوروز سال 1392 دوباره این هنر را از سر گرفتیم و این بار به صورت حرفه ای و برای اجرا شروع به کار کردیم. قرار گذاشتیم  اولین اجراهایمان  در جشن های مدارس باشد ، تابستان 92 به خوبی تمرین کردیم ، قرار شد دوباره وسایل بخریم و کار را حرفه ای تر دنبال کنیم. قرار بود یکی از آشنایان ما در شعبده بازی ، وسایل تردستی ، به ارزش 2 میلیون و 500 هزار تومان برای ما ارسال کند و ما هم به صورت قسطی این پول را برای او ارسال کنیم اما متاسفانه این کار با بهانه جویی های مختلف انجام نشد و این ضربه ی بسیار بدی به روحیه ی ما زد و تقریبا از شروع دوباره نا امید شدیم و دوباره همه چیز را کنار گذاشتیم تا یک هفته مانده به عید غدیر سال 92 . دوباره از طرف شوراء شهر پیشنهاد اجرا به ما داده شد . آقای مرتضی دوراهکی با  مشاوره های بسیاری که به ما دادند ، روحیه ی اجرا را دوباره در ما زنده کردند و بالاخره با فراز و نشیب های بسیار گروه ما راضی به اجرا شد. این بار با آقای نباتی تماس گرفتیم و حدود 200 هزار تومان وسیله را به صورت قرضی از ایشان خریداری کردیم . تا وسایل به دوراهک رسید فقط 3 روز به مراسم مانده بود . که به حمدالله توانستیم با تمرین های زیاد در همین وقت محدود خود را آماده ی اجرا کنیم. و اولین اجرایمان را در تاریخ 02/08/1392 در عید غدیر شهر دوراهک انجام دادیم.


حالا هم گروه پارس مجیک به دنبال پیدا کردن اسپانسر است . باید توجه شود که گروه شعبده بازی در استان بوشهر حتی انگشت شمار هم نیست . هدف ما جا افتادن فرهنگ تردستی در استان بوشهر و بالا بردن سطح این هنر در کشور می باشد . امید داریم که بتوانیم با تمرین های پیاپی در مسابقات جهانی شرکت کنیم و برای کشور ، استان و شهرمان افتخار آفرینی کنیم.



در پایان از آقای عباس خیاط فرمانده ی حوزه ی جندالله  و آقای مرتضی دوراهکی شورای شهر دوراهک تشکر ویژه داریم که با نظرات و مشاوره های خود به ما کمک بسیار زیادی کردند.
 

وعده ی گروه پارس مجیک به مردم شهر دوراهک :

به زودی در جشن های آینده منتظر کارهای خارق العاده باشید که با دیدن آن میخ کوب می شوید 

 

تهیه ی گزارش : محمد دراهکی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سلام در تاریخ 1392/08/10 و 13:09 دقیقه ارسال شده است

دوست من سایتتو اونقدر سنگین نمیکنه به خاطر یک اهنگ انلاین ولی اگر بزاری اعضای سایتتون هم میتونن اهنگ گوش کنن و هم مطالبتو بخونن این یک تنوع ایجاد میکنه پس یک اهنگ شاد بزار

این نظر توسط سلام در تاریخ 1392/08/09 و 14:50 دقیقه ارسال شده است

یک پیشنهاد براتون دارم برای این که سایتتون یکم روحیه بگیره یک آهنگ انلاین بزارید در سایت تا بهتر بازدیدها در سایت موندگار شوند به نظرم آهنگ محمد علیزاده اونی که میگه دل بده دل نکن آی عزیز آی عزیز بزارید اینم کدش هست فقظ میخواستم کمکی کرده باشم
کدشو کپی کن تو ویرایش قالب بعد به طور اتوماتیک اهنگش هر وقت سایتتون بالا بیاره میاد
با کیفیت عالی هستش امتحان کن اگر خوشت نمیومد عوضش بکو
دریافت کد :: صداياب
پاسخ : دست شما درد نکنه.... ممنون از این همه محبتی که دارید . ولی آهنگ آنلاین سایت رو سنگین میکنه


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ADS

    خبرگزاری ایلیا


    تعبیر خواب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 577
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 154
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 39,735
  • بازدید کلی : 2,094,252
  • کدهای اختصاصی