loading...
سایت تیم بهداشت دوراهک
این سایت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است

محمد دراهکی بازدید : 218 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)
اظهارات تکان دهنده جوان افتخارآفرین بوشهری در مصاحبه با ایشان
 
در پی موفقیت های پی در پی  و افتخارآفرینی علمی آقای علی اکبر میرزایی آژانس خبری جنوب ایران (سیرانا) بر آن شد تا مصاحبه ای با این جوان خوش اخلاق از خطه جنوب استان  بوشهر در شهرستان دیّر و شهر دوراهک به عمل آورد .
لطفا خودتان را معرفی نمایید ؟
به نام خدا . با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و همه ی مردم شریف و دوست داشتنی استان بوشهر و همه همراهان سایت سیرانا و با تشکر از اینکه بنده را قابل دانستید و زحمت مصاحبه را کشیدید . علی اکبر میرزایی هستم ساکن شهر شهید پرور دوراهک.
چند سال سن دارید ؟
بنده متولد 1366 هستم و 26 سال سن دارم .
 شما چه تحصیلات داشته اید؟
فوق لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اراک
شغل شما ؟
 مدرس دانشگاه هستم و در حال حاضر در دانشگاه های پیام نور دیر و کنگان ، علمی کاربردی کنگان ، فنی و حرفه ای بنک و دانشگاه آزاد اسلامی دیر مشغول به تدریس هستم .
از افتخاراتی که کسب نموده اید برایمان بگویید
 در اردیبهشت امسال یک مقاله ISI به کشور مصر فرستادم که مورد پذیرش و چاپ قرار گرفت . همچنین یک مقاله ISI دیگر در آبان امسال به کشور آمریکا فرستادم که طبق آخرین مکاتبه ای که با آنها داشتم ، مقاله اینجانب به هیئت داوری نشریه ارسال شده است که یک هفته بعد نتیجه داوری به من اعلام می شود .علاوه بر این یک مقاله علمی -پژوهشی دیگر هم به نشریه مدیریت بازاریابی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران فرستاده ام که آنجا هم منتظر نتیجه داوری می باشم .
به غیر از مقالات ، دو کتاب هم تالیف نموده ام و حدود 5 ماه پیش جهت چاپ به تهران ارسال نمودم که طبق مکاتبات و صحبت هایی که داشته ام انتظار می رود تا پایان آذرماه 92 زیر چاپ برود .
 
 
آیا قصد ورود به مقطع دکتری هم دارید ؟
بله . قطعا تحصیلاتم را در مقطع دکتری ادامه خواهم داد . البته بنده همین 1ماه پیش در مقطع دکتری دانشگاه پردیس اصفهان قبول شدم و به من خبر دادند که ثبت نام کنم و آذرماه کلاس هایش هم شروع می شود اما متاسفانه بدلیل مشکلات شدید مالی نرفتم .
اگر در عرصه های پر افتخارعلمی خود از تدریس در دانشگاه های کنگان و دیر گرفته تا موضوع مقالات و کتاب ، مشکلات و موانعی را می بینید بفرمایید
راستش حقیر با مشکلات خیلی زیادی رو به رو بودم و هستم چه در زمان دانشجویی و چه در حال حاضر بویژه مشلات مالی. چون همانطور که اطلاع دارید اولا نوشتن مقاله و چاپ آن در نشریات بین الملل ISI  در خارج از کشور  هزینه های خیلی زیادی دارد . یعنی مقاله به زبان فارسی که نوشته شود باید به زبان انگلیسی ترجمه شود که در هر بار هزینه ای بین 400 تا 500 هزار تومان بابت ترجمه می شود وهزینه چاپ آن نیز در خارج از کشور بین 250 تا 500 دلار می شود.
دوما در دانشگاه های دیر و کنگان فقط به صورت حق التدریسی حقوق می گیرم ، یعنی به صورت ساعتی که آن هم ترمی یکبار پرداخت می کنند و متاسفانه حقوق ثابت ماهیانه نداریم و تنها شعل من همین است .
آیا از انجام تحقیقات و فرستادن ان به داخل و خارج از کشور و همچنین چاپ کتاب از طرف مسئولین مورد حمایت قرار گرفته اید ؟
متاسفانه تاکنون هیچگونه حمایتی از طرف مسئولین به بنده نشده است . فقط از شورای اسلامی شهر دوراهک آقای مرتضی دوراهکی و آقای مسلم دوراهکی به بنده تبریک گفته اند و قول حمایت و تشویق داده اند که من از این دو بزرگوار تشکر می کنم ، اما مسئولین دیگر حتی به صورت زبانی  هم هیچگونه صحبتی با بنده نداشته اند .
البته جا دارد از فرصت استفاده کنم و تشکر خیلی ویژه و خاصی داشته باشم از معاون محترم استانداری زنجان جناب آقای دکترعلیرضا محمودی بدلیل حمایت های بی دریغ ایشان از مقالات و کتاب های بنده . ایشان تمام  هزینه های ترجمه مقالات ، چاپ مقالات و چاپ کتاب ها را به من پرداخت نموده اند ، واقعا من نمیدانم با چه زبانی و با چه واژه ای از این مرد بزرگ تشکر کنم . چرا که ایشان در دوره دانشجویی هم همواره یار و مددکار من بوده اند و اکنون نیز این حقیر را حمایت می کنند واقعا امثال ایشان در جامعه ما خیلی کم هستند.
بنده به دنبال فرصتی می گشتم تا حداقل به صورت زبانی از زحمات و حمایت ها و الطاف این انسان بزرگ و شریف تشکر و سپاسگزاری نمایم . از خداوند متعال برای ایشان و خانواده محترمشان سلامتی ، موفقیت ، پیروزی ، سربلندی و عاقبت به خیری آرزومندم .
متاسفانه بعضی ها از مهر پارسال خیلی قول ها در خصوص پیدا کردن کار در عسلویه داده بودند ، اما خیلی بی مهری به من کرده اند و خیلی ازشون گله مندم ، البته این را بگویم که طلبکار کسی نیستم اما انتظار داشتم به قولی که به من داده بودند عمل کنند یا حداقل به من بگویند نه کارت به این دلیل انجام نمی شود اما متاسفانه من را سر کار گذاشتند و به بازی گرفتند و حتی دیگر جواب تلفن ها و پیام های بنده را هم نمی دهند ، اشکال ندارد ما هم خدایی داریم . به همه آنها توصیه میکنم تا فرصت خدمت دارند به خلق خدا خدمت کنند که امام (ره) فرمودند : عبادتی جز خدمت به خلق نیست . انسان در فرصت عمر محدودی که خداوند به او عنایت کرده باید در راه رضای خداوند متعال بکوشد و اگر قدرت یا مقامی دارد در جهت خدمت به مردم بکار برد ، البته ذلت و عزت به دست خداوند است نه دست دیگری .
من تمام موفقیت هایم را در درجه اول مدیون لطف خداوند متعال  میدانم و بعد حمایت های پدر و مادرم بویژه پدر عزیزم که از ابتدا تاکنون از هیچ کمک و حمایتی نسبت به بنده دریغ نکرده است و همچنین همسرم که با همه سختی ها و مشکلات مالی بنده ، چه در دوران دانشجویی و چه در حال حاضر ، مرا تنها  نگذاشت و حمایتم کرد و همچنین از حمایت های جناب آقای دکتر علیرضا محمودی نیز که نقش بسزایی در موفقیت های  اخیر بنده داشته اند نیز تقدیر و تشکر میکنم .
 
 
از مسئولین مربوطه در این امر بخصوص مسئولین شهرستان دیّر و شهر دوراهک چه انتظاراتی دارید ؟
انتظار دارم که از جوانان و اقشار تحصیل کرده دوراهک حمایت نمایند چرا که اینان باعث افتخار هر کشوری هستند . یکی از دلایل موفقیت و پیشرفت کشورهای توسعه یافته و اروپایی سرمایه گذاری بر روی جوانان تحصیل کرده و موفق بود و به افراد تحصیل کرده ارزش و احترام قائل بودند .  اما متاسفانه اینجا بین یک فوق لیسانس و یک آدم بی سواد فرقی نیست .
اما پیامبر بزرگوار اسلام می فرمایند: جوینده دانش رکن اسلام است و مزدش با پیامبران داده میشود و در جای دیگر می فرمایند : در نزد من برتری دانش از مزیت و برتری عبادت محبوبتر است .
همچنین حضرت  علی (ع) می فرمایند : هیچ شرافتی بالاتر از علم و دانش نیست و در جای دیگر نیز می فرمایند : سرآمد همه فضیلت ها دانش است حتی خداوند متعال در چندین آیه از قرآن کریم نیز درباره ارزش و اهمیت علم و دانش سخن گفته است .
پس واقعا انتظار دارم مسئولین حمایت کنند که یکی از دلایل عدم پیشرفت شهر ما عدم حمایت از افراد تحصیل کرده و موفق می باشد .
صحبت پایانی شما
از شما که وقت گذاشتید و حقیر را قابل دانستید و زحمت مصاحبه را کشیدید صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم .  امیدورام در پناه خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج) همواره موفق و پیروز باشید .
___________________________________________________
آژانس خبری جنوب ایران(سیرانا) :
از آقای علی اکبر میرزایی سپاسگذاریم که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادند ، برای ایشان از خداوند منان طلب خیر و موفقیتهای روزافزون را آرزومندیم.
تقاضای ما از مسئولین کشور و استان ثروتمند اما محروم بوشهر این است که به جوانان به خصوص قشر تحصیل کرده توجه بیشتری به عمل آورند و تشکر و قدردانی مسئولین امر مخصوص طیف خاصی نباشد همچون کسانی که در عرصه های مذهبی و ورزشی تقدیر و تشکر میشود ، جای تاسف است اگر از جوانانی چون علی اکبر میرزایی با این همه افتخارات تقدیر و قدردانی نشود و مورد حمایت قرار نگیرند.
 تهیه گزارش و عکس ها از: مجید باقری
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ADS

    خبرگزاری ایلیا


    تعبیر خواب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 577
  • افراد آنلاین : 135
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 293
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 499
  • باردید دیروز : 132
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 970
  • بازدید ماه : 970
  • بازدید سال : 40,450
  • بازدید کلی : 2,094,967
  • کدهای اختصاصی